THE REAL ME OF 2010

THE REAL ME OF 2010
Seorang aktivis Kajian Sosial, mempunyai semangat yang jitu untuk memartabatkan Kajian Sosial

Saturday, March 7, 2009

orang yang takde seni

malam tu lepas balik dari midvalley,macam biasa la beratur tunggu cab,sambil borak-borak dengan lela,maklumlah heppy beli barang kan,lebat betol cakap.tetiba je nampak la sorang minah nie,ewah2 rambut rebonding,baju pon boleh tahan,bulu mata aiseymen...fuh..guna jenama apa ntah(nanti check dekat kedai kedai berdekatan)..tapi satu je minah ni,ada lack dalam diri dia aku nampak..pkai sume kalah mak datin,tapi otak,attitude tak berseni(konon berlagak depan orang)ada ke patot dia tengking budak perempuan.kalau korang nak tahu,budak perempuan tu anak sedara dia juga...dah la tengking kuat,naik gelegak telinga aku dengar,pastu siap tarik lagi tangan budak tu sampai nangis..inilah orang yang takde seni,nilai tak ada...sepatah haram pon tarak la..yang malu nyer sampai guard datang,suh dia jgn buat cam tu kat anak sedara dia.tahu tak apa dia jawab,ala saya letih dari pagi lagi kat sini,tengok wayang la,shopping la..bangang jugak jawapan,n takde kesenian...juga nampak tak cerdik dari mata aku..banyak kita boleh belajar secara tak formal,n semalam aku belajar tentang komunikasi..memang lack bab2 seni komuniksasi perempuan tu...pengajarannya jgn tunjukkan kebodohan anda depan orang..juga behave ur self...tu lebih penting,pakai je lawa bagai nak rak,tetapi nilai2 sebagai human takde...ambil lah iktibar......semua mendapat pengajaran sume...

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger

PeMInat SeTIa...