THE REAL ME OF 2010

THE REAL ME OF 2010
Seorang aktivis Kajian Sosial, mempunyai semangat yang jitu untuk memartabatkan Kajian Sosial

Tuesday, October 27, 2009

Sila ikut Peraturan.....Kalau X ? GTH



Entri kali ini bukan aku tujukan pada sesiapa,makan cili rasa berapi amik air basuh la mulut ngan asid hidroklorik CAIR !! Mahu berkesan lagi,sila minta maaf kepada orang yang lebih tua lagi k...

Sebagai orang yang baru belajar macam aku,hidup bermasyarakat,walaupun dulu first time masuk sini,jangan harap aku dapat macam2 kemudahan,WAIMA meja study,LOKER,or pape lah aku still bersyukur n still leh blajar..STILL dgr cakap tua dalam umah aku dulu dengan PERATURAN. demo2 sumo apo tahu,MENGOTORKAN SAHAJA...kemas MALAS,APE INGAT KAMI TUKANG SAPU SAPU SEMUA SISA2 ADINDA?

dulu masa ADINDA mula2 masuk,kami BAIK.Tapi adinda2 suma telah MEMIJAK kepala kami,peraturan da,ikut je la..payoh ko demo2 sumo?kami ada kerja nak exam pape lagi,adinda telah membebankan kepala kami..TAHU DOK?????

yang gatai sangat melawan tu apa kejadahnya? adinda lagi tak tahu pengalaman kami dulu,takpenah hidup dengan orang2 terdahulu ..Kalau adinda semua penah hidup dengan orang terdahulu terdahulu tu,adinda tahu la bahawa hidup ni macam mana k..KAMI KAKAK2 semua memang baik hati sangat , tapi KAMU2 semua memang la KURANG AJAR sangat2...

Walaupun aku diam,buat tak tahu,JANGAN INGAT KAMI SUME LEMBUT OK..semua orang ada batasnyer..apa yang aku harap ialah kesedaran..TAK MAHU HORMAT takpe tapi sebagai orang yang memang disiplin n mementingkan PERATURAN MACAM KAMi maka, sila la ikut peraturan..Jangan melanggar peraturan yang telah ditetapkan..Kita hidup bermasyarakat.Apa guna belajar tinggi tapi OTAK LETAK KAT ..............Aku pun malas nak cakap..Buat bazir letrik je ..Bukan mahu membebel..Tapi kepada sesiapa yang membaca entri ni,bukan aku tengah marah2 cuma sebagai peringatan.APA GUNA BELAJAR SOSIALISASI TAPI TAK APLIKASI..

Kami yang tua ni pun tak mahu besarkan mende nie,kami matang,gigi dah tumbuh,geraham bongsu pun dalam proses nak tumbuh sebab tu kami diam je,buat2 tak dengar je..what goes around comes around adinda sekalian.Kami yang lama tinggal disini tahu tempat nie,n suma berkaitan tempat nie,memang dah jaga tempat ni dari dulu..Nak duk sekali wat cara kami,IKUT PERATURAN OK...

Salam seni
lagu: KEBERSIHAN AMALAN KITA BERSAMA...
mOOD=sTUDY UNTUK exam

2 comments:

  1. kila..katok jah palo seko-seko..katok nge senduk. sumbak lube idung nge cotton bud.
    kalu kure aja sangat...

    hmm, oghe tino meme gini dok? kalu duk mano2 pun mesti xreti hormat menghormati sesama sdiri (sekada pandangan peribadi)...

    lain nge budok jate,
    tahap respek junio kpd senior tu tinggi.
    sapa lenguh mulut nok jawab oghe tego

    ReplyDelete
  2. haha
    nok katok nga senduk r ni
    gud luck mlm ni
    gomo klate gomo

    ReplyDelete

Powered By Blogger

PeMInat SeTIa...